środa, 23 sierpnia 2017

Eva, Teva i więcej Tev | Mam trzy kciuki

Nigdy nie czytam opisów z tyłu książki bo uważam że one odbierają całą zabawę. Tutaj nie było 
inaczej. Jednak postanowiłam sięgnąć po te książkę bo słyszałam, że został tu ukazany motyw wielu osobowości. myślałam, że chodzi tu o zaburzenia osobowości zwane również osobowością wieloraką. Uwielbiam ten motyw więc po prostu musiałam sięgnąć po tę książkę. Nawet nie wiecie jak mi szczena opadła gdy okazało się, że główna bohaterka dzieli się co roku na dwie osoby...dosłownie.

Na początku nie mogłam sobie tego w ogóle wyobrazić. Cały proces rozszczepienia został naprawdę dokładnie opisany, jednak mimo to, to wszystko było tak dziwne, że nie mogłam sobie tego wbić do łba. Do tego ciężko było mi sobie wyobrazić to jak czują się poprzednie Tevy...te zamknięte w domu.

Jednak z biegiem czasu wszystko było coraz bardziej wyjaśniane. Akcja stała się bardziej dynamiczna. Coraz lepiej zostały ukazywane uczucia wszystkich Tev.

Bardzo spodobała mi się główna bohaterka. Wrażliwa, a jednocześnie silna. Potrafiąca walczyć o swoje i uparta w tym co robi.  Zmagająca się z problemami, które zwykłemu człowiekowi nie mieszczą się w głowie. każdy dzień przynosi jej ból i cierpienie. Cały czas szuka siebie, własnej tożsamości i nigdy nie może być pewna, że jutro nastąpi. Do tego z racji iż Teva przechodzi tak dziwną chorobę to można powiedzieć, że nie jest to kolejna bohaterka w centrum zainteresowania która jest niezwykła i uratuje cały świat. Ona musi jedynie uratować swój wewnętrzny świat, a przy okazji nie gra tu jedynych skrzypiec.

Nie jest to nic nadzwyczajnego, jednak szczerze polecam wam tę książkę. Jest to swego rodzaju powiew świeżości w śród literatury. Wcześniej nie spotkałam się jeszcze z takim wątkiem. \

Za ksiązke dziękuję wydawnictwu Uroboros <3
 

2 komentarze:

  1. Faktycznie, brzmi dosyć odkrywczo - zastanawiałam się, ale nie znam żadnej książki, która poruszałaby taki konkretny motyw. Myslę, że warto po nią sięgnąć w takim razie, po prostu dla spróbowania czegoś nowego.

    Pozdrawiam,
    Ewelina z Gry w Bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie bardzo ciekawi w niej opis i sam pomysł. Chyba właśnie dlatego przeczytam tę książkę :)

    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jeśli przeczytałeś post to go skomentuj. Każdy komentarz zarówno ten z miłymi słowami jak i radą motywuje mnie do dalszej pracy. Jeśli blog Ci się spodobał zaobserwuj go. Jakikolwiek pozostawiony tu przez ciebie ślad sprawia, że mam na twarzy ogromnego banana :D
Buziaki :*

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.