czwartek, 20 października 2016

Pax Grim

Tytuł:Grim                                                                                       
Seria: Pax                                                   
Tom: 2
Autor: Assa Larson, Ingela Korsell
Ilustrator: Henrok Johnson
Tłumacz: Magdalena Landowska
Wydawnictwo: Media rodzina
Liczba stron: 192
Data wydania: 6 maja 2015
Kategoria: literatura młodzieżowa


BEZ SPOILERÓW - zarówno do pierwszej jak i drugiej części :)

Recenzja pierwszej części: Kliknij Tutaj



Opis:
Czas jest jak bijące serce. Pomiędzy uderzeniami tarcza chroniąca świat przed złymi mocami jest osłabiona. I wtedy zło dostrzega swoją szansę.
Druga część bestsellerowej szwedzkiej serii PAX. Bohaterami książek są bracia, jedenastoletni Alrik i dziewięcioletni Viggo, którzy mieszkają w rodzinie zastępczej na szwedzkiej prowincji. Wkrótce okazuje się, że życie w małym miasteczku może być o wiele bardziej ekscytujące, niż mogłoby się wydawać.
Alrik i Viggo zostają strażnikami magicznej podziemnej biblioteki. Złe siły jednak nie próżnują – tajemniczy potwór zagraża mieszkańcom miasta. Bracia muszą spojrzeć w głąb siebie, by oswoić lęki i jak najlepiej wykorzystać magiczne umiejętności. Szkolny tyran Simon ze swymi poplecznikami nie ułatwiają im tego zadania… Inny problem stanowi matka chłopców, za którą tęsknią, a która nieustannie ich zawodzi. Z czym tak naprawdę muszą się zmierzyć bohaterowie? Kto chce zniszczyć dobre siły w miasteczku Mariefred i dostać się do mocy ukrytej w bibliotece? Alrik i Viggo muszą spojrzeć w głąb siebie, oswoić lęki i udoskonalić magiczne umiejętności, by ocalić siebie i innych ludzi.
"PAX. Grim" to druga część ekscytującej młodzieżowej serii urban fantasy, hitu wydawniczego ze Szwecji. Jest to także poruszająca historia o uczeniu się zaufania i o trudach poszukiwania własnego miejsca.  

Recenzja:
Jestem chora, boli mnie głowa, ale piszę post. Co tam xDD Liczę, że jako tako sens on będzie miał :P

Tak, więc muszę przyznać, że tak jak pierwsza część tej serii bardzo mi się podobała, tak ta już troszkę mniej. Pierwszą część pochłonęłam w jakieś3-4 godzinki, a ta zajęła mi z jakieś 2-3 dni. Możecie pomyśleć, że 2 dni to bardzo mało, ale skoro pierwszą część przeczytałam w dwie godzinki, a ta ma tylko z 50 stron więcej, to wcale tak szybko to nie jest. Ta część po prostu mnie bardziej nudziła, nie działo się tu aż tyle co w jedynce. Dwójka była fajna, jednak no to nie to samo co jedynka :)

Cała seria, jest utrzymana w stylu urban fantasy. W środku ma wiele bardzo fajnych, ciekawych i mrocznych obrazków, a do tego wielkie litery. Taa...cały czas ubolewam, że za granicą, każda z książek z serii pax ma różnokolorowe brzegi stron :'(


Na pewno ta książka jest bardzo zaskakująca, muszę to szczerze przyznać. Przez całą historię rozwiązujemy sprawę złego potworka i przez cały czas myślałam, że jest nim ktoś inny, a okazało się, że jest nim jeszcze inna postać, a o tym bohaterze nawet nie pomyślałam. Więc to zdecydowanie jest ogromnym plusem tej książki, że nie jest przewidywalna :)

W książce mamy również wiele bardzo ciekawych postaci. Mamy odludka bez oka, który jest naprawdę dziwny, mamy tajemniczego gościa na motorze, mamy dwóch strażników biblioteki, są oni rodzeństwem i jedna to stara i zgorzkniała wiedźma (uwielbiam ją xD) oraz jej przemiłego brata. Mamy również wrednego dzieciucha, który dręczy zwierzęta :(  (Grrr....czemu ja o nim nie pomyślałam, jak był konkurs u Kasi, tak bym mu nawtykała :P) no i mamy oczywiście również dwójkę naszego głównego rodzeństwa :D O postaciach się zbytnio rozpisywać nie będę, gdyż zrobiłam to w recenzji pierwszej części :) A jeśli chodzi o nowe postacie, to to, że mamy starego dziwaka bez oka i tajemniczego gościa na motorze powinno samo za siebie mówić xD Postacie może nie są jakoś genialnie wykreowane, ale nie są też płaskie.

Zdecydowanie to co mi się w tych książkach nie podoba, to kończenie książki w połowie akcji. Pomijam fakt, że gdyby książki były połączone, to było by mniej tomów, były by one grubsze i mniej byśmy wydali, to jeszcze przy czytaniu kolejnej części na początku strasznie nam się miesza. Ja np. miałam tak, że na początku w ogóle nie wiedziałam o co chodzi, bo pamiętam, że jedynka skończyła się inaczej, a dopiero po chwili z czaiłam się, że pierwszy rozdział to ostatni rozdział z poprzedniej części, który jest po prostu powtórzony. Jak skończyłam poprzednią część myślałam, że jest to świetny zabieg, ale po przeczytaniu i dwójki, myślę, że jest to zwykły chwyt by kupić kolejną część :P Uwierzcie mi to strasznie myli.

Podsumowując:
Książka, jest bardzo lekka i przyjemna. Bohaterowie są świetnie wykreowani. Mamy tutaj bardzo wiele ciekawych postaci. Książka ta jest troszkę nudniejsza niż jedynka, ale czasem też coś tam się działo. Jej ogromnym plusem, jest zaskoczenie. Kompletnie nie spodziewałam się takiego obrotu spraw. Dość sporym minusem w tej serii, jest zakończenie w samym środku akcji, przez co w następnej części, na początku jesteśmy troszkę zagubieni. Nie wiem w sumie co o niej myśleć. Była fajna, ale mam wrażenie, że jednak to nie było to. Dlatego nie zachęcam was, ani nie zniechęcam do kupna jej. Jeśli lubicie książki w tym stylu, albo któraś z moich recenzji was do nich w jakiś sposób zachęciła to koniecznie je kupcie, a jak nie...to nie :)

  Za możliwość przeczytania książki bardzo gorąco dziękuję wydawnictwu Media rodzina :*





Zamierzacie kupić sobie tą książkę?
A może już ją czytaliście? Jak wam się podobała?
Lubicie książki w tym stylu?

No, a więc na dziś to tyle, mam nadzieję, że ten post wam się spodobał, a na dziś to tyle. Do zobaczenia i cześć. Papa :*

12 komentarzy:

  1. Dużo o tej książce słyszę, ale jakoś po prostu czuję, że to nie jest pozycja dla mnie. Mimo wszystko recenzja świetna jak zawsze :D
    Buziaki ♥
    Viks Follow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nie jest :) Też powoli zaczynam czuć, że to nie jest dla mnie, więc poważnie się zastanowię zanim kolejną część przeczytam :P
      Dziękuję kochana :*
      Buziaki :*

      Usuń
  2. Pax jeszcze daaaaleko przede mną, ale gdzieś tam jest :) Bo tak sobie czytam te twoje recenzje i chciałabym poznać tę historię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, to mam nadzieję, że ci się spodoba, jeśli ją kiedyś przeczytasz :)
      Buziaki :*

      Usuń
  3. Dużo osób tę książkę/serię poleca, a ja jakoś nie jestem do niej przekonana. Nie wiem dlaczego, ale jak tylko o niej usłyszałam to już byłam na nie. I o ile kiedyś tam napisałam, że może sięgnę po 1 tom w drugim życiu, to teraz myślę, że chyba jednak sobie tę serię odpuszczę.
    Jakoś w ogóle mnie nie intryguje, a tak młodzi bohaterowie nie przypadają mi do gustu. No, nic....Tobie życzę miłej lektury pozostałych tomów!
    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może nie jest książka dla ciebie po prostu :) Każdy ma w końcu inny gust, prawda? :D Ja na początku przez tą okładkę też byłam na nie, ale w końcu ją przeczytałam i w sumie nie żałuję, chociaż długo poczekam zanim sięgnę po kolejną część bo jakoś mnie do niej nie ciągnie.
      Mi tacy młodzi nie przeszkadzają, a czasem nawet ich wolę niż nastolatków z problemami ;.;
      Nie wiem, kiedy ta lektura będzie, ale i tak dziękuję :*
      Buziaki :*

      Usuń
  4. Ta seria raczej nie dla mnie, chyba wyrosłam z takich historii. ;/ A jak jeszcze już drugi tom słabszy od pierwszego, to tym bardziej. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z żadnej książki nigdy się nie wyrasta! Ale skoro mówisz, że nie dla ciebie to namawiać cię też ie będę, bo nie podobała mi się, aż tak bym mogła ją zachwalać pod niebiosa :D
      No, niestety drugi tom był słabszy :/
      Buziaki :*

      Usuń
  5. No co ja Ci tu mogę powiedzieć.
    Pierwszej części nie czytałam, choć nie pogardziłabym nią. Jedynkę tak zachwalałaś, a tutaj skoro fajerwerków nie było - to nie wiem już co mam myśleć.
    Ciekawią mnie Ci bohaterowie. Mówisz, że są świetnie wykreowani, a książka ma niecałe 200 stron xD Jestem ciekawa jak są przedstawieni!
    No i akcja musi lecieć tam łeb na szyję - co jest tylko plusem!
    Okładka... no według mnie szału nie robi, ale nie jest taka do końca zła :D
    Obrazki w środku są na pewno przepiękne!
    Buziole! :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, co mi możesz powiedzieć xD
      No, zachwalałam ją bo jedynka była całkiem fajna i ta tez niby jest, ale to już nie to samo :/
      Moim zdaniem są naprawdę świetni. Pomimo takiej małej liczby stron, każdy z nich ma inny charakter, a do tego większość z nich ma jakąś swoją historię.
      Są momenty szybsze, są wolniejsze, jednak koniec końców nudzić się przy niej nie można :)
      Moim zdaniem okładka za piękna to nie jest :/ I to prawie przez nią nie sięgnęłam po te 2 książki :P
      Są bardzo fajne. Takie mroczne i w ogóle.
      Buziaki :*

      Usuń
  6. Oj dawno mnie u Ciebie nie było :D
    Bardzo się cieszę, że w końcu odpowiadasz na komentarze! Prawie zawsze czytam odpowiedzi :D
    Powiem szczerze, że ta seria mnie do siebie nie przekonuje, chociaż te obrazki w środku są mocno zachęcające xD
    Wydaje mi się, że to raczej cykl dla młodszych czytelników, a mnie kobiecie w średnim wieku to już nie wypada.... xDDDDDDDDD
    Super, ze zauważyłaś też minusy ksiązki, bo nieraz to aż mi się ulewa, gdy widzę same ochy i achy nad recenzenckimi tylko dlatego, że ... są recenzenckimi ...
    Na jedno czekam kochana: na Twoje zdjęcia autorskie książek!
    Dla mnie nie byłoby problemu, nawet gdybyś na każdym pokazała nam siebie z powieścią <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dawno, dawno!
      Tak, w końcu :") Tak, wiem jestem wspaniała. PRAWIE?!?!?! Jak to PRAWIE?!?!
      Obrazki są super :D
      Może nie dla młodszych, ale dla mniej wymagających. WIęc myślę, że tobie nie przypadnie do gustu :/
      Hah, no musiałam napisać też minusy, bo te minusy się pojawiły, a nie mogę też ukrywać nic tylko dlatego, że jest to egzemplarz recenzencki.
      Jak już może wiesz lub nie, chociaż raczej wiesz, bo już twój komentarz tam jest, to w recenzji Zawód wiedźmy pojawiły się moje zdjęcia :)
      Oj, raczej nie chcesz moich zdjęć :P Chociaż, planuję jedne z moim małym udziałem, ale kto wie :P
      Buziaki :*

      Usuń

Jeśli przeczytałeś post to go skomentuj. Każdy komentarz zarówno ten z miłymi słowami jak i radą motywuje mnie do dalszej pracy. Jeśli blog Ci się spodobał zaobserwuj go. Jakikolwiek pozostawiony tu przez ciebie ślad sprawia, że mam na twarzy ogromnego banana :D
Buziaki :*

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.