niedziela, 25 września 2016

Potworna

Tytuł: Potworna                                                             
Seria: Powieść jednotomowa
Autor: MarcyKate Conolly
Tłumacz: Iwona Michałowska- Gabrych
Wydawnictwo: CzyTam
Liczba stron: 416
Data wydania: 21 czerwca 2016
Kategoria: fantastyka, fantasy, science fiction


Cały czas się zastanawiam dlaczego książki dla dzieci są właśnie tak nazwane? Zauważyłam, że wszystkie książki dla młodzieży jakie do tej pory przeczytałam nic do mojego życia nie wniosły, a książka tak zwana "dla dzieci" TAK!


 Opis:
 Miasto Bryre cierpi pod wpływem magii złego czarownika. Jego klątwa sprawia, że dziewczęta chorują i znikają bez śladu, a wszyscy mieszkańcy żyją w strachu. Nikomu nie wolno wychodzić z domu po zmroku.

Kymera jednak może działać tylko nocą, niezauważona przez ludzi. Ojciec dziewczynki twierdzi, że nie zaakceptowaliby jej skrzydeł, śrubek na szyi czy zwieńczonego kolcami ogona. Zabiliby ją. Nie zrozumieliby, że została stworzona, by ratować dziewczęta z Bryre.

Mimo ostrożności wzbudza zainteresowanie chłopaka o imieniu Ren, który odkąd ją ujrzał, co noc zostawia dla niej przy fontannie różę. Okazuje się, że wie o ginących dziewczynkach, czarowniku i panoszącej się w mieście czarnej magii. A jego wiedza zmieni całe życie Kymery.

Przywodząca na myśl „Frankensteina” i baśnie braci Grimm debiutancka powieść MarcyKate Connolly wyróżnia się ekscytującą, oryginalną fabułą o klasycznym rodowodzie.

Recenzja:
Gdy tylko zaczęłam czytać tą książkę pierwsze co przyszło mi do głowy to przeróżne baśnie, które czytali mi rodzice, lub robiłam to sama, gdy byłam jeszcze małym brzdącem. I takie przekonanie miałam aż do końca książki. Naprawdę cudownie było przeżyć ponowne spotkanie z dzieciństwem.

Jak pisałam wcześniej, nie wiem dlaczego książki pokroju  "Ivana" czy "Potwornej" są nazwane książkami dla dzieci? Owszem mogą je czytać również dzieci (co jest w nich cudowne), ale nie są to tylko "książki dla dzieci". Jest to coś więcej. Jest to wiele ukrytych znaczeń i przekazów. Książki, które w porównaniu do schematycznych młodzieżówek czegoś nas uczą. W Potwornej myślę, że głównym przekazem było pokazanie, że to, że inne nie znaczy, że gorsze. 

Szczerze mówiąc nie wiem co mam o tej książce powiedzieć :/ Dobra, Magda wdech i wydech. Zacznijmy od początku xD

Główną bohaterką jest Kym czyli hybryda dziewczynki, kota i smoka (albo węża, czy innego gadziska). Mieszka ona wraz ze swoim ojcem w domku dość oddalonym od najbliższego miasta. Muszę szczerze przyznać, że bardzo polubiłam Kym, w prawdzie w niektórych momentach miałam ochotę ja zabić ze względu na decyzje jakie podejmowała, albo z powodu jej głupoty, ale mimo to jest to postać bardzo ciekawie wykreowana, która w cale nie jest "Potworna" tak jak podsuwa nam tytuł. Oprócz Kym kolejną postacią z którą dość często mamy do czynienia, jest chłopiec, którego imienia nie pamiętam xD Od samego początku skradł on moje serce (nie dlatego, że jestem dziewczyną i lecę na książkowych chłopaków, jak reksio na szynkę xD), jest to naprawdę cudowna postać. Nawet nie wiem co mam powiedzieć, by przekazać wam to dlaczego go tak polubiłam, po prostu to co robił i jak się zachowywał, to po prostu awww :D
Tak naprawdę bliżej poznajemy tylko te postacie, a reszta to albo pojawia się częściej, ale jest skryta, albo pojawia się na chwilkę, dlatego nie mam zbytnio o kim z postaci jeszcze coś tu powiedzieć. Po prostu powiem tylko, że są one naprawę fajnie wykreowane.

Kolejną rzeczą o której warto wspomnieć są rozdziały. W tej książce nie są one takie jak zawsze, czyli: Rozdział 1, Rozdział 2 itp. Są one tu dniami, dniami z życia Kym. Początek książki to również początek życia naszej głównej bohaterki, dzięki czemu poznajemy ją od samego początku, to jak odkrywa świat. Każdy rozdział to inny dzień z jej życia. Moim zdaniem jest to naprawdę ciekawy zabieg, który zdecydowanie idzie na plus. Do tego rozdziały sa tu bardzo krótkie, bo trwają od 4-12 stron, co moim zdaniem jest świetne, bo ja lubię jak rozdziały są właśnie takich długości.

Książka, jest strasznie przewidywalna, gdyż już przy mniej więcej trzecim rozdziale, wiedziałam jak to wszystko się skończy, jednak autorka tak wspaniale napisała tą książkę, że pomimo iż spodziewałam się takiego zakończenia, oraz się nie myliłam, tak na końcu ogromnie się wzruszyłam i przyznam się, że oczy zaczęły mi się pocić.

Największym plusem tej książki, jest zdecydowanie okładka, która jest po prostu cudowna *.* Nie dość, że ma piękne kolory i rysunek, to jeszcze ma niesamowity krój. Jest ona taka, jakby marszczona. Coś pomiędzy skórzaną torebką, a twarzą waszej babci xD Ta okładka tak mi się spodobała, że co kilka stron przerywałam czytanie by zachwycać się okładką <3

Podsumowanie:
Książka ta, jest to podróż do dzieciństwa. Jest to wehikuł czasu, który przenosi nas do tych nocy, kiedy siadaliśmy w cieplutkim łóżeczku, a rodzice czytali nam nasze ulubione baśnie. Ta książka, jest jedną z nich. Piękną baśnią z niesamowitymi bohaterami, oraz wzruszającym zakończeniem. Książka, jest przewidywalna, ale mimo to, autorka tak wspaniale napisała tę książkę, że w ogóle nie jest to problemem.

Cóż mogę więcej powiedzieć? Nie wiem. Więc po prostu napiszę, że naprawdę warto sięgnąć po tą książkę, gdyż jest przepiękna i ogromnie ją polecam.

                          Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu CzyTam :*


No, a więc na dziś to tyle, mam nadzieję, że ten post wam się podobał, widzimy się w kolejnym. Do zobaczenia i cześć. Papa :*

23 komentarze:

  1. Jaka cudowna okładka *o* Ola! wdech i wydech i tak jesteś już bankrutem.
    Widzisz co robisz? Zostałam bankrutem. Ja tak dłużej nie pociągnę :D
    Jak znajdę środki to na pewno książkę przeczytam ponieważ:
    *świetna okładka <3
    *treść (tak się domyślam :D)
    *dlatego że polecasz <3
    Na pewno, już wpisuję na listę must have ;)
    Kochana zapraszam cię do wzięcia udziału w TzK start 3 października, tutaj masz szczegóły http://zlodziejka-zapisanych-stron.blogspot.com/2016/09/tydzien-z-ksiazka-wstep.html

    Buziaki :*

    PS: Recenzja jak zawsze super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest śliczna *.* Na książki zawsze warto wydać swoje ostatnie oszczędności :P No chyba, że nie będziesz miała co jeść...wtedy już masz problem xD
      Bardzo się cieszę, ponieważ:
      *Ponownie wspomnę, że okładka jest świetna <3
      *Treść również :)
      *Ojejciu <3
      Bardzo się cieszę...ponownie :D
      Zaraz zerknę :) Dziękuję za zaproszenie :*
      Buziaki :*
      Dziękuję kochana <3

      Usuń
  2. Fajna dla dzieci, a i mnie pewnie też by ucieszyła ;P I fakt faktem - te pozycje, które uchodzą za takie "dla dzieci" często są dojrzalsze i więcej wnoszą niż te dla młodzieży ;/ Mimo, że powinno być na odwrót.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję :D Cieszę się, że też to zauważyłaś :D Zdecydowanie :)
      Buziaki :*

      Usuń
  3. Okładka jest śliczna *.*
    Szkoda, że to książka dla dzieci, równie dobrze można bylo z tego zrobić mądrą młodzieżówkę :P
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie <3
      Zdecydowanie x2. Myślę, że przez to iż ta książka ma miano książki "dla dzieci" wiele osób starszych po nią nie sięgnie :/ A szkoda, gdyż moim zdaniem naprawdę warto :D
      Buziaki :*

      Usuń
  4. Przepiękna okładka, ale jednak treść do mnie nie przemawia. A właściwie, bardziej widziałabym tę historię jako film animowany, niż książkę. Sama nie wiem dlaczego.
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka jest sliczna *.* Szkoda :( Jako film animowany był by ciekawy, tak myślę :) Ale jako książka jest na pewno lepsza :D
      Buziaki :*

      Usuń
  5. Ta okładka jest naprawdę świetna. :D
    Nie wiem jednak, czy spodobałaby mi się ta książka. Kilka lat temu pewnie tak. XD

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *.*
      Warto się przekonać :D
      Buziaki :*

      Usuń
  6. No cóż, okładka jak okładka...taka jakaś nijaka....
    Nie no żartuje xD
    Jest cudowna :D
    Ciekawa jestem jak się ja myzia na żywo :D
    Już dziewczyny mi ją polecały xD
    Ale ja jej nie przeczytam, mimo wszystko to książka kierowana do młodszego czytelnika (jestem od Ciebie 6 lat starsza, a to już różnica xD).
    Dawaj coś dla starców, może przeczytam xD
    Buziaki :*

    Ps. Już obczajam czy dostałam odpowiedzi na poprzednie komentarze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weź mnie tu nie denerwuj! :/ Chcesz, żebym zawał miała? xD
      No! I tak powinno być xD Jest śliczna *.*
      Uwierz mi, że wspaniale <3
      Oj, tam :P To, że dla dzieci nie znaczy, że gorsza :/ Ona po prostu jest pozbawiona przemocy i miłostek, a tak to jest mądrzejsza niż większość młodzieżówek :P
      Dla starców? Zwariowałaś? xD No dobra może coś znajdę, ale wątpię xD
      Buziaki :*

      Usuń
    2. Dla starców?! Ja mam tyle lat co Ty i nie uważam się za starca więc weź mnie (nas) tu nie obrażaj :D

      Usuń
  7. Cześć Kochana, tu znowu ja :) nominowałam cię do LBA, więcej informacji znajdziesz tu http://zlodziejka-zapisanych-stron.blogspot.com/2016/09/liebster-blog-awords-5-6.html?m=1
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze, czyli to ksiązka dla dzieci, ale jednak nie do końca tylko dla dzieci bo mogą je czytać także starsi? Jakoś fabuła tej książki nie kojarzy mi się z żadną baśnią, ktorą czytalam w dzieciństwie, takze wydaje mi się, że jest ona raczej dla starszych czytelników. Prawde powiedziawszy słyszę o niej pierwszy raz, i nie zachęciła mnie ona do tego stopnia abym miała ochotę po nią sięgnąć. Wiesz co, ja tez lubię niedługie roździały. Niecierpie jak jeden rozdział ma z 50 kartek, to strasznie męczące :D Przypomniałas mi te beztroskie czasy kiedy do snu czytali rodzice... ah jak bardzo bym chciala chociaz na chwile powrocic do tych chwil. To straszne, ze one nigdy juz nie powróca. :<
    Pozdrawiam!!! <3
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nom, coś w tym stylu :P Każdy może ją czytać, tyle, że dorośli pewnie mało to robić będą bo jest nazwana książką dla dzieci i to ich odstraszy,a szkoda, bo książka ma naprawdę wspaniały przekaz :D Fabuła nie jest może i podobna, ale ma wiele wątków zaczerpniętych z baśni, oraz jest tak fajnie napisana i ten przekaz...że od razu mi się to z baśniami skojarzyło :D Cieszę się, że dzięki mnie się o niej dowiedziałaś i liczę, że jednak kiedyś się do niej przekonasz :) Tak, zdecydowanie :D Dla mnie im rozdział krótszy tym lepiej :)
      Cieszę się :) Ja też :( :) To wracaj, bierz rodziców, pakuj się w ciepła piżamkę i każ im sobie czytać :D Tak, to strasznie :'(
      Buziaki :*

      Usuń
  9. UUU chętnie bym tą okładkę pomacała XD
    Też się zastanawiam, czemu książki dla dzieci są takie inteligentne, a dla młodzieży no niekoniecznie :P
    Bardzo chcę tę książkę przeczytać, bo wydaje się być świetna! Bardzo ciekawi mnie Kym jako ta hybryda i ten chłopak Ren o! i jeszcze te dziewczęta, które znikają bez śladu! Także no! Ciekawi mnie cała książka! :D
    "est ona taka, jakby marszczona. Coś pomiędzy skórzaną torebką, a twarzą waszej babci" hahahahhahahahahhahahaha padłam! Najlepszy tekst tego tygodnia! :D :D :D

    Pozdrawiam Cię cieplutko, buziaki, cześć i pa! :* :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To leć szybko do jakiejś księgarni i ją macaj :D
      Dokładnie :D :/ A powinno byc na odwrót :P
      Koniecznie to zrób, bo jest :D Ren, jest świetny <3 I wszyscy inni bohaterowie też :D
      Hahaha, jak myślałam o tej okładce, to to mi pierwsze do głowy przyszło :D
      Buziaki :*

      Usuń
  10. Piękna okładka, natychmiast zaprasza do świata tej książki, bardzo chętnie zaglądam w przygody napisane z myślą o dzieciach, jeszcze wiele dziecka we mnie drzemie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie *.* To właśnie przez nią chciałam ją przeczytać :D To wspaniale :D Myslę, że warto bo książka, jest naprawdę ciekawa :)
      Buziaki :*

      Usuń
  11. Zakochałam się w okładce <3 I od razu dopisuję do książek, które na pewno muszę przeczytać!
    M.Ó.J B.L.O.G!
    Co powiesz na wspólną obserwacje?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka *.* Bardzo się cieszę :)
      Buziaki :*

      Usuń

Jeśli przeczytałeś post to go skomentuj. Każdy komentarz zarówno ten z miłymi słowami jak i radą motywuje mnie do dalszej pracy. Jeśli blog Ci się spodobał zaobserwuj go. Jakikolwiek pozostawiony tu przez ciebie ślad sprawia, że mam na twarzy ogromnego banana :D
Buziaki :*

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.