środa, 3 sierpnia 2016

Greccy bogowie według Percy'ego Jacksona


Tytuł oryginalny: Percy Jackson's Greek Gods
Tytuł polski: Greccy bogowie według Percy'ego Jacksona 
Seria: Świat według Percy'ego Jacksona
Autor: Rick Riordan
Ilustracje: John Rocco
Tłumacz: Agnieszka Fulińska
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 423
Data wydania: 17 grudnia 2014
Kategoria: Fantastyka, fantasy, science fiction
Ocena: 9/10

Tylu bogów olimpijskich nie było, jeszcze w żadnej książce. Kolejna wspaniała pozycja Ricka Riordan. Ta książka tak bardzo mi się spodobała, że od razu zakupiłam sobie drugą część :P



Opis:
Kto lepiej niż współczesny heros opowie o pochodzeniu bogów olimpijskich? W tym ilustrowanym zbiorze opowieści Percy Jackson przedstawia spojrzenie od środka, pełne osobistego zaangażowania.
„Pewien wydawca w Nowym Jorku poprosił mnie o spisanie tego, co wiem o greckich bogach, ale ja byłem ostrożny: – Nie moglibyśmy napisać o tym anonimowo? W sumie nie chciałbym znów wkurzyć Olimpijczyków…
Gdyby jednak wiedza o greckich bogach miała kiedyś pomóc wam przeżyć spotkanie z nimi, jeśli się przed wami pojawią, to może spisanie tego wszystkiego będzie moim dobrym uczynkiem tygodnia”.
Tak zaczynają się "Greccy bogowie według Percy’ego Jacksona", książka, w której syn Posejdona dodaje do klasycznych opowieści własną magię – oraz sarkastyczne uwagi. Wyjaśnia, jak został stworzony świat, a następnie przekazuje czytelnikom osobistą opowieść o tym, kto jest kim wśród starożytnych, od Apollina po Zeusa. Percy nie cofa się przed niczym. „Jeśli macie ochotę na mnóstwo kłamstw, kradzieży, ciosów w plecy i kanibalizmu, to czytajcie dalej, bo właśnie tego jest mnóstwo w Złotym Wieku”.
Pełne dramatyzmu kolorowe ilustracje, które wykonał John Rocco, gwarantują, że książka będzie niezbędna w każdym domu, bibliotece i klasie. Jest nie tylko przyjemna w lekturze, ale również wspaniale się prezentuje.

Recenzja:

Rick Riordan i John Rocco to niesamowite połączenie.
Uwielbiam twórczość Ricka. Pisze prostym językiem, jego książki czyta się z przyjemnością. Do tego wspaniali, dobrze wykreowani i zabawni bohaterowie. 
Pierwszy raz spotykam się z rysunkami Johna, ale muszę przyznać, że ma talent i niezwykle ciekawie wszystko interpretuje. Jego rysunki są piękne oraz niekiedy zabawne.
Rick Riordan i John Rocco połączyli siły i stworzyli coś wspaniałego.

Uwielbiam książki Ricka, więc ta pozycja była obowiązkowa. Gdy tylko ją dostałam zakochałam się w rysunkach, które narysował John, ale przecież to jest książka, dlatego nie zawiera samych rysunków.  Dlatego porozmawiajmy o treści książki. Zakochałam się w niej od samego początku. Rick napisał książkę naprawdę wspaniałym językiem, książkę czyta się szybko i przyjemnie. Ogromnym plusem są komentarze Persiaka, które były przezabawne. Książka podzielona jest na kilka historii. Zaczyna się opowieścią o początku świata, a przez resztę książki poznajemy historię wszystkich dwunastu bogów olimpijskich. Muszę przyznać, że chyba moimi ulubionymi opowiadaniami są te o Demeter, Persefonie oraz o Artemidzie.

Może teraz opowiem troszkę o bogach. Nie bez powodu moimi ulubionymi historyjkami są tylko te o kobietach. Pierwszym i najważniejszym powodem, jest to iż te po prostu podobały mi się najbardziej, najbardziej mnie wciągnęły. Jednak jest też drugi powód, troszkę mniej ważny, ale też ma do znaczenia, a mówię tu o tym, że praktycznie każda (jak nie wszystkie) opowiadania o bogach opowiadają o tym, jacy bogowie są zdradzieccy, dlatego też ich skreśliłam. wszyscy bogowie czynili gwałty, zdradzali żony mimo iż mieli być im wierni, oraz uciekali od obowiązków.  Jednak jeśli miała bym wybrać swojego ulubionego boga to myślę, że byłby to Hades. Tak, wiem bóg Podziemia, ten zły, ponury i niedobry. Też tak na początku myślałam, jednak po przeczytaniu tej książki zrozumiałam, że Hades jest ze wszystkich bogów najbardziej wrażliwy, pokrzywdzony i jest najwierniejszy ze wszystkich.

Od zawsze uwielbiałam mitologię zarówno tą grecką, rzymską i wszelkie inne, dlatego ogromnie się cieszę, że głównymi wątkami książek Ricka są właśnie bogowie. Jak na razie przeczytałam tylko 6 książek tego autora, a 7 czeka na mnie na półce, ale z pewnością będę się starała by jak najszybciej przeczytać wszystkie jego książki. Rick, jest zdecydowanie jednym z moich ulubionych autorów :)

Do tego te cudowne ilustracje, które możecie        
zobaczyć obok. Są przepięknie narysowane
oraz niesamowicie zinterpretowane. Nie wiem
czy wy też tak macie, ale ja uwielbiam, jak
w książkach są dodatki rodzaju rysunków,
zdjęć, obrazków itp. Są to rzeczy, które nie
sprawiają, że na historii ubywa, a wręcz
przeciwnie. Książka jest wtedy bardziej
kolorowa, ciekawsza. Do tego Rocco ma
niesamowity talent. Myślę, że moim ulubionym
obrazkiem, jest ten jak Hermes, jako bobasek
ciągnie stado krów (zdjęcie obok).

Podsumowując: Książka ogromnie mi się spodobała. Jest to obowiązkowa pozycja dla fanów Persy'ego. Od samego początku książka mnie wciągnęła, a Percy sprawił, że pokochałam bogów jeszcze bardziej. Rick w porównaniu do innych twórczości o bogach nie boi się poruszyć również tych kontrowersyjnych i nieprzyzwoitych tematów. Jednak robi to w cudowny sposób. Dzięki czemu książka nadaje się zarówno dla młodszych jak i starszych odbiorców. Książka naprawdę świetna i na pewno od czasu do czasu wrócę do tej książki. Na prawdę polecam każdemu, zarówno fanom Ricka jak i tym, którzy jeszcze nie spotkali się z jego twórczością. Jednak muszę was ostrzec w książce pojawiają się małe spoilery do ''Percy Jackson i bogowie olimpijscy''. Może nie są to znaczące spoilery, ale jeśli takich nie lubicie to najpierw przeczytajcie książkę o której napisałam wyżej.

No, a więc to na tyle. Mam nadzieję, że ta recenzja wam się spodobała. Przepraszam, za to, że jest troszkę chaotyczna i nieskładna, ale jakoś pisząc tę recenzję w ogóle nie mogłam się wysłowić i nie wiedziałam co napisać. Ale mam nadzieję, że mimo to recenzja wam się spodobała i że zaciekawiłam was do przeczytania książki, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście.

Czytaliście już tę książkę?
Ile książek od Ricka udało już wam się przeczytać?

No, a więc, jeszcze raz! Na dziś to wszystko. mam nadzieję, że ten post wam się spodobał. Widzimy się w kolejnym, do zobaczenia i cześć. Papa :*

50 komentarzy:

  1. Recenzja mimo, iż czasami - tak jak napisałaś - chaotyczna to przyjemnie się czytało i było widać, że jakieś emocje ta książka wzbudziła, a to jest istotne. Jak już chyba wiesz - albo nie wiesz - nazwisko Riordan nic mi nie mówi, a Percy Jackson to tylko seria, którą przelotnie kojarzę więc nawet ty nie zachęcisz mnie do przeczytania tej pozycji. Kompletnie nie odnajduje się wśród bogów, mitologii oraz fantastyki.

    Pozdrawiam i zapraszam na mojrgo bloga, Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, dziękuję, po prostu pod czas pisania kompletnie nie miałam pojęcia co napisać, a zdania nie chciały mi się skleić w odpowiedni sposób. Jednak mimo to cieszę się, że recenzja ci się spodobała :)
      Szkoda, może kiedyś po nie jednać sięgniesz. Rick, moim zdaniem (co powtarzałam cały czas w recenzji) pisze naprawdę świetnie, a jego pomysły są wspaniałe, dlatego szkoda jak byś nawet nie chciała spróbować zacząć z nim przygody :/ Może kiedyś :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  2. Oj ten Riordan, taki szał wywołał :D Ja póki co nie przeczytałam jeszcze żadnej jego ksiażki, ale na półce mam pierwszą część Percy'ego, tylko nie ma czasu :(
    Na pewno mi się spodoba, bo jestem ogromną fanką mitologii! Zwłaszcza greckiej <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Riordan musi wywołać szał:D
      Jak możesz? :P Czytaj ją jak najszybciej. Gwarantuję, że ci się spodoba. Nie tylko ze względu na mitologię, ale również dla tego że Riordan ma niesamowite pismo, niesamowicie wykreowanych bohaterów oraz wspaniałe historie i przygody :)
      Dziękuje za komentarz :*

      Usuń
  3. Będę ją wkrótce miała. Jak tylko Galeria Książki ogłosi promocję 50%, podobno już niebawem.
    Nie mogę się doczekać. Wszystkie książki Riordana połykam w całości, prawie jak koza.
    Zresztą, czego by nie napisał, muszę to mieć i przeczytać. Cieszę się, że wrzuciłaś tutaj tę recenzję. Przynajmniej wiem, że mogę spodziewać się cudownych ilustracji, bo treść może być najgorsza, a ja i tak ją pokocham. Bo Riordan :D
    Pozdrawiam i dodaję do obserwowanych,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam również na nieprzeczytane.pl Ja właśnie tam kupiłam i zapłaciłam jakieś 30, 33 zł czyli też ok 50% przeceny :)
      Jak koza :D
      Dokładnie! Nienawidzę kryminałów, ale od Riordana na pewno przeczytam, gdyż to Riordan :D Tak, ilustracje są cudowne :)
      Dziękuję za komentarz i obserwację :*

      Usuń
    2. Rzeczywiście niedrogo tam mają, ale nie opłaca mi się kupować jednej książki.
      Może w przyszłym miesiącu wezmę sobie do zrecenzowania :)
      Wkrótce wrzucę recenzję Big Red Tequila.

      Usuń
    3. Też myślę, że jednej książki się nie opłaca kupować :) Koniecznie :)
      Nie mogę się doczekać :D

      Usuń
  4. Ja na razie z książek Riordana przeczytałam tylko dwie pierwsze części "Kronik rodu Kane" i bardzo mi się spodobały (za trzecią zamierzam się zabrać w przyszłym tygodniu :D). Percy'ego jeszcze nie czytałam, ale planuję to zrobić w tym miesiącu :)
    Zapraszam na mojego bloga: http://justbooks-pl.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm..muszę się w końcu zabrać za Kroniki :)
      Koniecznie przeczytaj Persiaka, na pewno ci się spodoba :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  5. Ja czytałam jak na razie tylko jedną książkę wujka Ricka i szału nie było. Raczej nie sięgnę po tę książkę, ale cieszę się, że ci się podobała ;)

    Pozdrawiam cię z całego serduszka <3
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co? Jak to szału nie było? No cóż, nie każdy musi wszystko lubić. Może następna książka ci się bardziej spodoba :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  6. Percy'ego kocham, uwielbiam i darzę ogromną sympatią. Przymierzam się właśnie do zakupu tej książki i powiem Ci, że dzięki tej recenzji dowiedziałam się, że ta książka ma jakieś obrazki. I do tego tak piękne, jak widzę. Również ciekawi mnie mitologia, najbardziej chyba grecka, mam zamiar prześledzić nordycką i hebrajską.
    Pozdrawiam cieplutko :)
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też go kocham. Za równo jego historie, książki, jak i samą postać <3 Koniecznie kup ją jak najszybciej.Naprawdę? wcześniej nie wiedziałam, że są tu ilustracje? Hmm...w takim razie cieszę się, że dowiedziałaś się tego ode mnie :) I tak są piękne <3 Mitologia, jest świetna :) Jak na razie głębiej poznałam tylko grecką, ale nie długo chcę się zapoznać również z innymi :)
      Ja również pozdrawiam :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  7. Ostatnio wszędzie widzę te książki :PP Nie przeczytałam żadnej książki tego autora i nie mam jakoś ochoty na nie. Tyle innych książek czeka :DD
    Pozdrawiam
    joolsandherbooks.blogspot.com (zmiana nazwy :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszędzie? Hmm... No cóż :)
      Szkoda, może kiedy indziej. Ale naprawdę zachęcam. Rick niesamowicie pisze. Znam ten ból, dużo osób poleca mi dużo książek, a ja mam przecież jeszcze inne książki do przeczytania :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  8. Miałam tą książkę i zaczęłam czytać Percyego Jacksona... i urok prysł, książka nie przypadła mi do gustu, więc wszystko sprzedałam :D
    Mimo wszystko wykonanie tej książki jest niesamowite. Widać, że wszystko jest z dokładnością.
    Kiedyś z pewnością wrócę do twórczości Riordana i dam mu szanse.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. Szkoda :( Może inna książka ci się bardziej spodoba. Bo przyznaję, mimo, że ta książka jest świetna, nie jest to najlepsza książka z asortymentu Riordana. Dlatego liczę, że nie skreślisz autora i jeszcze kiedyś się za niego weźmiesz :)
      Tak, książka, jest pięknie wydana <3 Rysunki są cudowne, a do tego okładka nie jest ani za miękka, ani za twarda i w ogóle jest świetnie wykonana :)
      Cieszę się :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  9. Kocham Rioradna, kocham jego książki, kocham jego styl i kocham wszystko co jest z nim związane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, ja też <3
      Widzę, że naprawdę, go lubisz :)
      On jest tak świetnym pisarzem, że pomimo iż nie nadwidzę kryminałów to po jego wersję sięgnę :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  10. Nominowałyśmy cię do Liebster Blog Award, szczegóły u nas.

    http://za-ksiazkowane.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za nominację :*
      I za komentarz :D :*

      Usuń
  11. Teraz wszędzie taki szał na Riordana :D Ja czytałam pierwszy tom Percy'ego bo miałam go jako lekturę w trzeciej klasie gimnazjum i ja razem z moją polonistką byłyśmy jedynymi osobami, których ta książka nie zachwyciła. Ale chcę dać serii drugą szansę dlatego czekam na przecenę na stronie wydawnictwa, która będzie pod koniec wakacji i kupię od razu wszystko. Uwielbiam mitologię i nie wiem dlaczego nie mogę się przekonać do Percy'ego. Świetnie się czytało tę recenzję pomimo tego, że trochę chaotyczna :) Cieplutko pozdrawiam ♥ Nina z bloga impresjalnie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Riordana musi być szał :P Koniecznie daj jej drugą szansę, może cię nie zachwyciła, bo patrzyłaś na nią jak na lekturę :) Oj, jak ja bym chciała mieć w szkole takie lektury :( Tak, kup wszystko :D Ja też uwielbiam mitologię :)
      Dziękuję :*

      Usuń
  12. Cześć:) Zawsze mnie interesowały książki tego typu, lecz nigdy nie sięgnęłam po nie, gdyż obawiałam się, że to jednak nie dla mnie. Mimo wszystko bardzo lubiłam czytać w liceum mitologię, fascynowały mnie te wszystkie niezwykłe opowiadania, nawet mam ochote do tego powrócić. Ilustracje w książkach to duży plus!. Pozdrawiam:)

    Zapraszam tez do mnie:)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka :)
      jeśli nie spróbujesz nie dowiesz się, czy są dla ciebie ;)
      Mitologia, jest świetna <3
      Koniecznie spróbuj przeczytać w najbliższym czasie książkę tego typu, może ci się spodoba :)
      Tak, ilustracje w książkach są genialne :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  13. Dla mitycznych bogów gotowa jestem sięgnąć i po tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah :)
      Jak to nawet po tą książkę? Ta książka jest świetna i trzeba po nią sięgnąć koniecznie, a nie nawet :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  14. To raczej nie dla mnie :/ chociaż może jeszcze kiedyś się do niej przekonam.
    Pozdrawiam i zapraszam Cię do mnie http://subiektywnymokiem7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... szkoda :(
      Jej, koniecznie :D
      Ja również pozdrawiam :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  15. Nie czytałam, jednak słyszałam wiele pozytywnych opinii na temat tej książki. Wydaje się godna polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytaj :/
      Oczywiście, tak jak moim zdaniem wszystkie książki twórczości Riordana :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  16. Uwielbiam wujka Ricka :)
    Recenzje tej książki zamieściłam jakiś miesiąc temu u mnie na blogu- też mi się spodobała ;)
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest cudowny :)
      Cieszę się, że tobie również się podobała :)
      Recenzję chyba widziałam :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  17. Zastanawiałam się czy przeczytać tę książkę - uwielbiam książki Ricka - tylko moja koleżanka twierdziła, że książka szału nie robi.
    Teraz na pewno przeczytam! :D
    Poza tym, najpierw widziałam zdjęcia ilustracji u Ciebie na instagramie i są świetne *0*
    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie ją przeczytaj!
      Może nie jest to najlepsza książka Ricka, ale i tak warto ją przeczytać :)
      Cieszę się, że udało mi się cię zachęcić :)
      Oj, uwierz mi, te zdjęcia to naprawdę mała cząstka tego co tam się dzieje :)
      Ja również pozdrawiam :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  18. Już dodałam te ''obserwacje'' na moim blogu ( fakt, trochę się na tym wszystkim nie znam, gdyż nigdy nie miałam bloga na bogspocie, tylko zawsze na blog.onet.pl) Ja Ciebie zaobserwowałam, a Ty mi daj znać czy u mnie to działa.

    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak na razie z książek Ricka udało mi się przeczytać tylko cztery pierwsze tomy Persiaka. "Greccy bogowie..." zapowiadają się obiecująco, więc najwyższy czas skończyć "Percy'ego Jacksona..." i zabrać się za to cudeńko! ilustracje są naprawdę prześliczne, więc w pełni rozumiem Twój zachwyt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko cztery pierwsze tomy? A gdzie piąty? Koniecznie, jak najszybciej przeczytaj tom piąty i zabieraj się za resztę serii.
      Tak, ilustracje są przepiękne <3
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  20. Czytałam tą książkę i miałam podobne odczucia. Rick Riordan też jest jednym z moich ulubionych autorów. Percy'ego przeczytałam całego, podobnie jak drugą serię "Olimpijscy Herosi". Uwielbiam!
    Po za tym fajny blog :) Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah, cieszę się :)
      Ja jak na razie przeczytałam tylko całego Persiaka, raz to cudo. Nie długo zabieram się za resztę książek Ricka.
      O, dziękuję :*

      Usuń
  21. Moim zdaniem jest to najlepsza książka pana Riordana. Podczas jej czytania czułam się jakbym miała się rozchorować ze śmiechu :D Percy przeprowadził mnie przez świat bogów greckich w sposób iście idealny :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A moim zdaniem, est to świetna książka, ale nie najlepsza autorstwa Riordana. Ale to pewnie z powodu iż tu nie było takiej typowej fabuły :P Mimo to książkę naprawdę uwielbiam i mimo, że zwykła seria o Persiaku podobała mi się bardziej (ale to tylko minimalnie, dosłownie ociupinkę) to tą również uwielbiam i również nie mogłam powstrzymać się od śmiechu :)
      Chociaż w sumie po twoim komentarzu tak sobie pomyślałam i chyba jednak ta i wszystkie inne książki Riordana jakie do tej pory przeczytałam są równie świetne :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  22. Ja swoją przygodę z Wujkiem Rickiem dopiero zaczęłam, ale nie od Percy'ego Jacksona a od Magnusa Chase'a - który moim zdaniem jest genialny. Nie wiem czy wszystkie książki Riordana mają w sobie tyle humoru, ale jeśli tak, to sięgnę po nie bez wahania!
    Co Greckich Bogów według Percy'ego to te ilustracje jakoś mnie za bardzo do siebie nie przekonują, ale mitologię grecką uwielbiam, więc po książkę sięgnę na 100%
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety jeszcze Magnusa nie czytałam, ale liczę zrobić to jak najszybciej :) Jak na razie czytałam tylko całą serię o Persiaku i tą książkę, ale jak na razie się nie zawiodłam, serie Ricka są prze genialne. Koleżanka czytała wszystkie książki tego autora i mówi, że wszystkie były prze zabawne :D
      Moim zdaniem są cudowne <3 Koniecznie sięgnij :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  23. Nie miałam okazji jeszcze zapoznać się z tą serią, ale dosyć głośno o niej w blogosferze, więc pewnie z ciekawości kiedyś sięgnę po pierwszy tom, żeby przekonać się, jak mi spodoba się Percy ;) I faktycznie, piękne ilustracje - lubię takie umilacze dla oka w książkach.
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie po nią sięgnij bo naprawdę warto :)
      Tak, ilustracje są piękne <3 Ja też lubię takie umilacze w książkach :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  24. Cóż mogę rzec, ja Riordana kocham! Choć po tej książki JESZCZE nie przeczytałam, ale prędzej czy później to nastąpi. Jak mam być szczera, to UUUUWIELBIAM Magnusa Chasa.

    Serdecznie zapraszam na bloga gdzie zamieszczam więcej wywodów na temat Riordana.

    Pozdrawiam

    http://bookanda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Ja też <3
      Ja jak widzisz już ją czytałam :P Ale mam jeszcze wiele innych pozycji tego autora do nadrobienia :) Magnus jest jeszcze przede mną :)
      Postaram się zerknąć :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń

Jeśli przeczytałeś post to go skomentuj. Każdy komentarz zarówno ten z miłymi słowami jak i radą motywuje mnie do dalszej pracy. Jeśli blog Ci się spodobał zaobserwuj go. Jakikolwiek pozostawiony tu przez ciebie ślad sprawia, że mam na twarzy ogromnego banana :D
Buziaki :*

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.