sobota, 23 lipca 2016

Dary anioła VI: Miasto niebiańskiego ognia

Tytuł oryginalny: City of Havenly Fire                 
Tytuł Polski: Miasto niebiańskiego ognia
Seria: Dary anioła
Autor: Cassandra Clare
Wydawnictwo: Mag
Liczba stron: 702
Data wydania: 24 września 2014
Kategoria: fantasy, fantastyka, science fiction
Ocena: 9/10

Recenzje pozostałych części:
Miasto kości
Miasto popiołów
Miasto szkła
Miasto upadłych aniołów
Miasto zaginionych dusz


W końcu nadszedł ten moment, gdy skończyłam cudowną serię stworzoną przez panią Clare. Czy jestem szczęśliwa z tego powodu? Szczerze mówiąc nie wiem. Z jednej strony cieszę się, że już poznałam ich historię i zabiorę się za inne książki, ale z drugiej będzie strasznie brakować mi niektórych postaci do których bardzo się przywiązałam. Tak, tak wiem. Cassandra ma przecież jeszcze inne swoje książki o świecie Nocnych łowców, ale mam wrażenie, że to nie będzie już to samo. W tym poście opowiem troszkę o tej części, ale chciałam był również zrobić jeden post o całej serii ''Dary anioła'' w którym opowiedziała bym o wszystkich swoich odczuciach co do tej serii, o moich spostrzeżeniach itp. Co wy na to? Ale dobra bez większego przedłużania przejdźmy do opisu 6 części Darów anioła.

Uwaga!!!
Mogą pojawić się spoilery do poprzednich części tej serii. Czytasz na własną odpowiedzialność :)

Ciemność ogarnęła świat Nocnych Łowców. Chaos i destrukcja obezwładniają Nefilim, ale Clary, Jace, Simon i ich przyjaciele łączą siły, żeby walczyć z największym złem, z jakim kiedykolwiek się zetknęli. Brat Clary, Sebastian Morgenstern, systematycznie usiłuje zniszczyć Nocnych Łowców. Posługując się Piekielnym Kielichem, zmienia ich w istoty z koszmaru, rozdziela rodziny i kochanków, powiększa szeregi swojej armii Mrocznych. Nic na świecie nie jest w stanie go pokonać… ale jeśli Clary i jej drużyna wyprawią się do królestwa demonów, mogą mieć szansę…

Ludzie stracą życie, miłość zostanie poświęcona, cały świat się zmieni. Kto przeżyje w szóstej i ostatniej, wybuchowej części „Darów Anioła"?

Na początku warto wspomnieć, że w książce się tyle działo, że już większość rzeczy zapomniała. Tak, brawo Magda! Gromkie brawa :D Naprawdę nie wiem jak to się stało. Chyba pierwszy raz tak mam, że książkę skończyłam czytać dzień wcześniej, a już większość rzeczy nie pamiętam. Książkę w prawdzie zaczęłam czytać z jakiś tydzień temu, ale mimo to nie pamiętam większości rzeczy. Zwłaszcza początku.

Muszę przyznać, że ta część bardzo mi się podobała. Nie wiem czy wy też tak macie, że zawsze jak kończycie jakąś serię to macie jeszcze wiele pytań i wrażenie, jak byście nie znaleźli na nie odpowiedzi nawet pod koniec książki, dzięki czemu macie taki niedosyt. Ja mam tak zawsze. W tym przypadku nie było inaczej. Całe szczęście jest jeszcze książka ''Pani noc'' która jest kontynuacją przygód Nocnych łowców, tyle, że opowiedziane z innej perspektywy. A mówię tu o małej Emmie, którą zdążyliśmy poznać w tej części. Osobiście Emmę (nie mam pojęcia, jak to się odmienia, dla tego musi zostać tak :P) bardzo polubiłam i cieszę się, że poznam jej dalsze losy.

Zakończenie (Jasne Magda masz do opowiedzenia 702 strony, a ty zaczynasz od dupy strony) bardzo mi się podobało. Autorka zakończyła tą serię bardzo dobrze. wszystko potoczyło się szczęśliwie (no powiedzmy). Oczywiście wszystko mogło skończyć się o wiele lepiej, ale cieszę się, że ich historia zakończyła się tak, a nie inaczej.

Jeśli chodzi o postacie to w tej części, jak i całej serii, bardzo zaimponowała mi Issabelle. Jest to seksbomba, piękna i groźna dziewczyna, która odgradza się od wszystkich murem. Kocha rodzinę całym sercem, jednak do obcych jest dość nieufna. To co było wspaniałe, przez całą serię obserwujemy jej przemianę, to jak powoli uczy się kochać. To jest po prostu cudowne.

Hej! Magda miałaś opowiadać o tej części, a ty rozpisujesz się co podobało ci się w całej serii O tym opowiesz w poście podsumowującym - Kot Church

Strasznie podobał mi się w tej części (Hmm... nie wiem, jak to powiedzieć by wam nie spoilerować, jeśli jeszcze tej części nie czytaliście, ale też abyście wiedzieli o co chodzi, jeśli czytaliście) powiedzmy, że był to inny wymiar w Edomie. Strasznie spodobał mi się ten pomysł. Odkryliśmy w nim wiele pragnień naszych bohaterów.

Jace, mój kochany Jace. Trafiła mu się ogromna moc z którą musiał się uporać. Przez całą książkę borykał się ze świadomością, że może skrzywdzić najbliższych, albo, że już to zrobił. Mimo to Jace, był wspaniały. Zabawny, arogancki, cudowny.

Aleca po tej części uwielbiam. Tak samo, jak Magnusa. Chciała bym opowiedzieć o którymkolwiek z nich coś więcej, ale nie potrafię. Myślę, że ich tematy zostawię na post podsumowujący.

Jeśli chodzi o nowe postacie (których nazwisk nie pamiętam) wiecie chodzi mi o całą rodzinę Juls'a i Emmy, to strasznie ciekawią mnie ich dalsze losy. Cieszę się, że pani Clare postanowiła zrobić o nich kolejną część. Nadal zastanawia mnie co z Markiem. Oraz oczywiście z Emmą (a zwłaszcza z jej życiem uczuciowym, którego w tej części było dość mało, ale ja mam swoje przypuszczenia)

No, ale na dziś myślę, że zakończę już paplanie o tej części, bo boję się, że jak jeszcze coś dodam to zaraz posypią się spoilery, a tego bym nie chciała. Troszkę więcej postaram się powiedzieć w poście podsumowującym, w którym opowiem o całej serii, jednak tam już pojawią się spoilery i to dużo dlatego uważajcie :)

Książka bardzo mi się podobała, jest to godna kontynuacja całej serii , dlatego warto po nią sięgnąć :)

Cytaty:
- Rodzina to nie krew. To ludzie, którzy cię kochają. Ludzie, którzy cię wspierają.

- Bohaterami nie zawsze są ci, którzy wygrywają. Czasami są nimi ci, którzy przegrywają, ale nie poddają się i nadal walczą. To właśnie czyni ich bohaterami

 -Brat Zachariasz- powiedziała Isabelle. -Ciacho wszystkich miesięcy od stycznia do grudnia w kalendarzu Cichych Braci. Co on tu robi?
-A istnieje kalendarz Cichych Braci? - zainteresował się Alec. -Sprzedają go?


-Drzwi się otworzyły, cegła świsnęła w powietrzu. Postać stojąc w progu uchyliła się, pocisk uderzył w mur.
- Mam nadzieje, że kiedy się pobierzemy, nie będziesz mnie tak witać, kiedy wrócę do domu.


- To jest brat Zachariasz? -Kiedy stał się takim ciachem?

No, a na dziś to tyle, mam nadzieję, że ten post wam się spodobał. widzimy się w kolejnym, do zobaczenia i cześć. Pa pa!!!

24 komentarze:

  1. Kocham Dary! A te cytaty są po prostu tak zabawne, że za każdym razem przez nie płaczę :D
    Pozdrawiam
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/2016/07/mine-katy-evans-sobota.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! ''Dary anioła'' są cudowne <3
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  2. Ktoś mi raz polecił te książkę, a ja nie byłem pewny czy to dla mnie.
    Teraz coś sądzę, że wybór mam łatwy.
    Fajna recenzja, pozdrawiam i zapraszam do mnie :D
    http://recenzumkomiksiarza.blogspot.com/2016/07/rod-m.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie ją przeczytaj!
      Dziękuję :*

      Usuń
  3. Ja chyba za stara jestem na tę serię. Pierwsze trzy tomy były bardzo dobre, 4 mnie zaskoczył, piąty ledwo przeżyłam, ostatni nadrobił poziom, ale też szału nie ma. Dla mnie akcja za bardzo rozciągnięta, a Sebastian jest takim czarnym charakterem, że gorszego nie widziałam. W ogóle trójkąt miłosny Jace -Clary - Sebastian to totalna żenada. Jeśli chodzi o bohaterów to zdecydowanie stawiam na mężczyzn: Magnus, Alec i Simon. Są oczywiście i dobre momenty - zdecydowanie wątek z ojcem Magnusa. Tak jak pisałam wcześniej, ja chyba za stara jestem na takie ckliwe historyjki, jednak trzeba to przyznać - autorka ma fantazje.
    Gratuluję recenzji, bardzo trafna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za stara? Przestań. Na książki nigdy nie jest się za starym :D Mi najbardziej podobała się pierwsza, czwarta, piąta i szósta część. Druga i trzecia nie to, że były złe, bo były świetne, ale z całej serii podobały mi się najmniej. Ja tam nie zwracam na to uwagi, jak na trójkąt. Bo Trójkąt był by bardziej jak Clary by się wahała między Jace'em, a Sebastianem. A ona kompletnie była oddana Jace'owi. Magnus, Alec i Simon <3 Uwielbiam ich. Tak Clare ma fantazje oraz niesamowite pomysły :)
      Dziękuję kochana :*

      Usuń
  4. Uwielbiam Dary Anioła <3
    Interesująca recenzja! Naprawdę miło się czytało :D
    Pozdrawiam, Ami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Seria, którą z miłą chęcią czytałam, świetnie się w niej odnalazłam. :) Bardzo ciekawie opisujesz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tą serię bardzo miło się czyta <3 Na pewno kiedyś do niej powrócę :)
      Dziękuję :*

      Usuń
  6. Jakoś mnie nie ciągnie do tej serii i nigdy nie ciągnęło. Obejrzałam film, może się skuszę na serial, ale za książki podziękuje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, szkoda :( Film był bardzo fajny, jednak odchodził większością rzeczy od książki. Oglądałam kilka odcinków serialu, ale mi się nie podobał. Liczę, że kiedyś sięgniesz po książkę. Ja dopiero niedawno zaczęła ją czytać i nie żałuję, jest świetna :)

      Usuń
  7. Bardzo lubię całą serię ;)
    Pozdrawiam
    http://bojakochamczytacksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio ogromnie zawiodłam się na "Darach anioła" - czwarty i piąty tom to był jakiś koszmar, wątki przedłużane na siłę, skupianie się na romansie i relacjach między bohaterami bardziej niż na samej w sobie fabule... masakra! Dlatego nie wiem, czy jest sens kontynuować tę serię, bo męczenie się przez kilkaset stron z irytującymi bohaterami to naprawdę nie jest mój plan na wakacje :P
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Cienia i kości"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i niektóre wątki były przedłużane, ale moim zdaniem to dobrze. Bo jak coś by się zaczęło i odrazu zostało rozwiązane, to w tedy fabuła była by za prosta i wtedy było by jeszcze gorzej. Myślę, że ten romans i wątki miłosne są bardzo dobrze w tej serii zrównoważone. Mi czwarta i piąta część bardzo się podobały, no ale cóż każdy ma inne zdanie :) Koniecznie sięgnij po ostatnią część może ta ci się spodoba, a nawet jeśli nie, to już tak mało ci zostało, nie warto poddawać się przy samej końcówce :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  9. Czekam tylko żeby skończyć te książki które mam w domu i wtedy wypożycze całą serię DA. Świetna recenzja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kończ je jak najszybciej :D Liczę, że seria ci się spodoba :)
      Dziękuję kochana :*

      Usuń
  10. Ja przeczytałam tylko dwa tomy DA i to mi jak na razie wystarczy... W skrócie: Nie porwały mnie... Trzeci tom mam na półce, ale nie wiem, czy kiedykolwiek po niego sięgnę.
    Kochana, prowadzisz świetnego bloga! Oczywiście - Obserwuję!

    Pozdrawiam cię z całego serduszka i w wolnej chwili zapraszam do mnie na 'Business English Magazine 54/2016 | Recenzja' :)
    Tusia z bloga tusiaksiazkiinietylko.blogspot.com

    P.S. Zapraszam do obserwowania mojego bloga :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się strasznie podobały, ale cóż każdy ma inny gust. Może kiedyś powrócisz do tej serii i tym razem może ci się spodoba :)
      O jejku, Dziękuję jesteś bardzo miła i kochana :*
      Na pewno zerknę na twojego bloga :)
      Jeszcze raz dziękuję i ja również pozdrawiam :*

      Usuń
  11. Dawno temu czytałam całą serię i początki podobały mi się zdecydowanie bardziej niż końcówka. Niemniej jednak czuję wielki sentyment do wszystkich tomów, które po dziś dzień zdobią moją półkę ;) Poza tym wprost uwielbiam to nowe wydanie.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza części mi również podobała się najbardziej ze wszystkich części, ale ja mam tak prawie zawsze, że pierwsze części najbardziej chwytają mnie za serce <3 Druga i trzecia część podobały mi się, ale znacznie mniej. A trzy ostatnie części również podobały mi się mniej niż pierwsza, ale trochę bardziej niż druga i trzecia.
      Mi też te nowe wydania nawet się podobają. Z wyjątkiem okładki 5 części, gdzie widać twarze bohaterów, które kompletnie nie są podobne do Clary i Jace'a

      Usuń
  12. Musze w końcu upolować całą serię w bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, musisz, musisz :D
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń

Jeśli przeczytałeś post to go skomentuj. Każdy komentarz zarówno ten z miłymi słowami jak i radą motywuje mnie do dalszej pracy. Jeśli blog Ci się spodobał zaobserwuj go. Jakikolwiek pozostawiony tu przez ciebie ślad sprawia, że mam na twarzy ogromnego banana :D
Buziaki :*

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.