środa, 13 lipca 2016

Dary anioła IV: Miasto upadłych aniołów



Tytuł oryginalny: The mortal Instruments IV: City of Fallen Angels 
Tytuł polski: Dary anioła IV: Miasto upadłych aniołów
Autor: Cassandra Clare
Wydawnictwo: Mag
Liczba stron: 448
Data wydania: 25 września 2013
Kategoria: fantasy, fantastyka, science fiction
Ocena: 9/10


Recenzje Darów anioła:
Dary anioła I: Miasto kości
Dary anioła II: Miasto popiołów
Dary anioła III: Miasto szkła


Dzisiaj powracam do was z serią Dary anioła. Tym razem mam dla was recenzję czwartej części. Jeśli czytaliście poprzednie recenzje to wiecie, że pierwsza część bardzo, bardzo mi się podobała. I że druga i trzecia również, ale moim zdaniem nie dorastają do pięt jedynce. I w tym momencie pojawia się część czwarta, która miażdży system. Książka, która w końcu dorównuje swoim poziomem do jedynki. Jednak przede mną jeszcze dwie części tej serii. Cassandra liczę, że mnie nie zawiedziesz :)

Uwaga!!!
Mogą pojawić się spojlery do poprzednich tomów serii. Dlatego jeśli ich nie czytałeś, to wyłącz ten post i wróć do niego, gdy skończysz czytać poprzednie części. A jeśli je czytałeś to zapraszam do dalszego czytania. Miłej lektury :)

Wojna się skończyła i Clary wraz z przyjaciółmi wraca do Nowego Jorku. Tam zaczyna szkolenie Nocnych łowców, aby móc wykorzystywać swój wyjątkowy dar. Podziemni i Nocni łowcy w końcu zawarli porozumienie. A co najlepsze Clary może w końcu nazywać Jace swoim chłopakiem. Jednak nie wszystko jest tak piękne jak może się wydawać. W między czasie, ktoś zabija nocnych łowców i prowokuje w ten sposób napięcie między Podziemnymi i Nocnymi łowcami mogące doprowadzić do kolejnej krwawej wojny. Niestety jej przyjaciel Simon nie może jej pomóc, ponieważ ma własne
problemy. Jego matka właśnie dowiedziała się, że jej syn jest wampirem i wyrzuciła go z domu. Simon musi szukać sobie nowego domu. W tym czasie prowadzi również niebezpieczną grę. Chodzi z dwoma pięknymi i niebezpiecznymi dziewczynami na raz, jednak żadna z nich nie wie o tej drugiej.  Okazuje się, że wszyscy chcą go mieć po swojej stronie ze względu na moc klątwy, która niszczy jego życie. I gotowi są zrobić wszystko by dostać tego czego chcą.
Gdy Jace odsuwa się od Clary niczego jej nie wyjaśniając, jest ona zmuszona dotrzeć do serca tajemnicy, która może okazać się jej najgorszym koszmarem. Clary zapoczątkowuje ciąg wydarzeń, które mogą sprawić, że straci wszystko. Nawet Jace'a.

Ta część bardzo mi się podobała. Znowu zaczęło się dużo dziać. Książka cały czas trzyma nas w napięciu. Pojawia się tu również mały wątek kryminalny.  Książka nie pozwalała od siebie odejść nawet na chwilkę. To jest jedna z tych książek, po których ma się nieprzespane noce.

Strasznie podobały mi się w tej części wątki miłosne. Simon strasznie wkopał się jeśli chodzi o chodzenie z dwoma dziewczynami na raz. Nie wiem jak będzie w dalszych częściach, ale strasznie kibicuję Simonowi i Issabel. Ogólnie nie przepadam za trójkątami miłosnymi, ale ten tu bardzo mi się podobał. A Jace w końcu stał się ponownie Jace'em. Moim kochanym, wspaniałym, aroganckim i pewnym siebie Jace'em.

Naprawdę, nie wiem co bym mogła jeszcze tu dodać. Po prostu książka była świetna. Dlatego koniecznie ją przeczytajcie :)

Cytaty:
- ''Chodzi o to, że należy trzymać się blisko przyjaciół, a wrogów jeszcze bliżej?
- Sądziłem, że należy trzymać się blisko przyjaciół, żeby miał cię kto podwieźć, kiedy zakradasz się nocą do domu wroga i rzygasz do jego skrzynki na listy.''

 
-''Niektórzy ludzie uważają, że Nocni Łowcy to mit. Jak mumie i dżiny. - Kyle wyszczerzył się do Jace'a. - Potrafisz spełniać życzenia?
Fakt, że Kyle właśnie nazwał Clary ładniutką, najwyraźniej nie przypadł do gustu Jace'owi, bo jego twarz ściągnęła się niepokojąco.
- To zależy - odparł. - Chcesz dostać pięścią w twarz?''


-''- Po prostu martwiłeś się, że zatrudnią instruktora, który okaże sie gorętszy od ciebie.
Jace uniósł brew.
- Gorętszy ode mnie?
- To może sie zdarzyć. No wiesz, teoretycznie.
- Teoretycznie, planeta może się nagle rozpaść na pół, tak, że ja i ty znajdziemy sie po dwóch stronach, na zawsze i tragicznie rozdzieleni, ale jakoś się tym nie martwię. Niektóre rzeczy są po prostu zbyt nieprawdopodobne, żeby o nich rozmyślać''


Było by mi miło, gdybyście napisali mi w komentarzach, czy jeśli czytam jakąś dłuższą serię to chcecie, abym dodawała recenzję każdej książki z tej serii, czy tylko pierwszej i np. tylko pod koniec ogólne podsumowanie, a w między czasie jakieś inne posty? 

Mam nadzieję, że ten post wam się spodobał i, że będziecie czekać na następny. Do zobaczenia i cześć. Pa Pa!!!

10 komentarzy:

  1. Za namową dzieci przeczytałam tę serię niemal w całości, dobrze się przy niej bawiłam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać, że dzieci mają dobry gust :D Mi została jeszcze piąta i szósta część, ale jak na razie seria bardzo, ale to bardzo mi się podoba. Ciężko mi będzie się z nią rozstawać :)

      Usuń
  2. Przeczytałam 1 i 2 tom "Darów anioła", ale jakoś mi nie spasowały :/ Może kiedyś sięgnę po trzecią część. W końcu "Dary anioła" to jedna z serii, które musi przeczytać każda książkoholiczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco zachęcam. Moim zdaniem książki te są świetne. Może tym razem ci się spodoba :)

      Usuń
  3. Próbowałam kiedyś przeczytać 1 tom "Darów anioła", ale nie udało mi się dobrnąć do końca, ale po twojej bardzo entuzjastycznej recenzji postaram się dać autorce jeszcze jedną szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się przekonać cię do ponownego przeczytania. Mi książka naprawdę się podobała i liczę, że i tobie tym razem książka się spodoba: )

      Usuń
  4. Cieszę się, że Tobie również seria Dary Anioła tak się spodobała <3
    A co do recenzowania każdej z części dłużej serii, to moim zdaniem, jeśli tylko Ci się chce to możesz pisać o każdej osobno, ale może to być dosyć ciężkie o każdej się rozpisać, więc zrecenzowanie w jednym poście - już pokrótce - wszystkich części byłoby według mnie dobrym pomysłem :)

    Werisa - vverisa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ''Dary anioła'' są świetne <3
      Dla mnie to sama przyjemność pisać recenzje każdej części. Bardzo lubię pisać posty na blogu. Więc zobaczy się jeszcze co z tym zrobić :) Dziękuję za pomoc i komentarz :*

      Usuń
  5. Och kocham Dary! Jedna z ulubionych serii, do której muszę wrócić.
    Pozdrawiam http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ''Dary anioła'' są świetne <3
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń

Jeśli przeczytałeś post to go skomentuj. Każdy komentarz zarówno ten z miłymi słowami jak i radą motywuje mnie do dalszej pracy. Jeśli blog Ci się spodobał zaobserwuj go. Jakikolwiek pozostawiony tu przez ciebie ślad sprawia, że mam na twarzy ogromnego banana :D
Buziaki :*

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.