piątek, 8 lipca 2016

Dary anioła III: Miasto szkła


Tytuł oryginalny: The mortal instruments III: City of glass 
Tytuł polski: Dary anioła III: Miasto szkła
Autor: Cassanda Clare
Wydawnictwo: Mag
Liczba stron: 528
Data wydania: 28 sierpnia 2013
Kategoria: Fantastyka,fantasy
Ocena: 8/10

Linki do recenzji poprzednich części:
Dary anioła I: Miasto kości
 Dary anioła II: Miasto popiołów

Niestety, albo stety, jeszcze przez kilka dni będziemy musieli się trochę pomęczyć z Darami anioła, gdyż aktualnie tylko to teraz czytam, a chciałam bym wszystkie zrecenzować :) Jednak, żeby na moim blogu nie było ciągle tych samych tematów, postanowiłam w ciągu najbliższych dni zrobić jakiś Tag, więc jeśli znacie jakiś fajny, który chcieli byście zobaczyć w moim wykonaniu piszcie w komentarzach. Oraz jutro chciałam wstawić post z unboxing'iem paczki, która ostatnio do mnie przyszła. Ale bez większego owijania przejdźmy do opisu.


Uwaga!!!
Mogą pojawić się spojlery do pierwszej i drugiej części Darów anioła, więc jeśli ich nie czytałeś/aś to nie czytaj i tej recenzji. A jeśli czytałeś poprzednie części to zapraszam dalej :)

Clary dowiedziała się jak wybudzić swoją matkę z magicznego snu, jednak, żeby to zrobić musi udać się do rodzinnego miasta Nocnych łowców, czyli do Idrisu. W tym czasie do miasta trafia Jace wraz z Lightwoodami i rannym Simonem. Valentine zdobył już dwa z trzech darów anioła. Jednak pozostaje pytanie gdzie i czym jest trzeci dar, oraz po co one Valentainowi? Clary pod czas swojej niebezpiecznej przygody dowiaduje się kilku rzeczy o swojej rodzinie. Tym czasem w Idrisie wybucha wojna. Nocni łowcy i Podziemni kontra drużyna Valentina. Czy ją wygrają? Czy Clary pokona Valentina? Czy będzie w końcu z Jacem? Przekonajcie się sami :)

Muszę przyznać, że ta książka bardzo mi się podobała. Była z decydowanie lepsza od 2, ale troszeczkę gorsza od jedynki. Dla tego postanowiłam dać jej ocenę 8/10. Jednak z racji iż dwójce dałam taką samą ocenę, a jest ona trochę gorsza. Dlatego postanowiłam zmienić jej ocenę na 7/10. Dlatego nie dziwcie się, jeśli widzieliście recenzję dwójki wcześniej i widzieliście ocenę 8/10, a teraz będzie 7/10. Jednak musiałam, ponieważ trójka jest troszkę gorsza od jedynki dlatego nie mogłam im dać takiej samej oceny, ale nie chciałam również dawać takiej same oceny dwójce i trójce. Tak troszkę się zakręciłam, ale mam nadzieję, że mnie rozumiecie.

W serii znowu zaczęło coś się dziać. Czasami mam wrażenie, że Cassandra chciała dać wątek zaskoczenia, żebyśmy czytając wytrzeszczali oczy i mówili ''łoł, co tu się dzieje?''. Jednak mnie nic tu nie zaskoczyło od samego początku się tych rzeczy spodziewałam. Jednak nie obniża to wartości książki, ponieważ, gdy ktoś często czyta to strasznie trudno go zaskoczyć. Jednak jak pisałam wcześniej w książce więcej się działo. Czasami akcja zwalniała, czasami przyśpieszała. Jace nadal niestety był zamknięty w sobie i również tu mam wrażenie, że tych śmieszniejszych cytatów jest mniej niż w jedynce, ale no cóż nie można mieć wszystkiego. Bardzo spodobał mi się również Idris, myślę, że jest bardzo ładnym miastem. Dodatkowy plus zyskuje ta książka za pewien watek miłosny. I nie nie chodzi o Clary i Jace chociaż ten też mi się podobał :) Ale nie będę wam mówić, żeby jak nie czytaliście wam nie spojlerować :)

No na tą chwilę pamiętam tylko te wady i zalety. Jak pisałam wcześniej książka bardzo mi się podobała. Seria znów zaczyna wchodzić na dobre tory :) Więc bardzo wam ją polecam :)

Cytaty:
- ''Kocham cię. Będę cię kochał do dnia, w którym umrę. A jeśli po tym jest jakieś życie, to wtedy też będę cię kochał.''

- ''Co mnie nie zabiję... lepiej niech zacznie uciekać''

- ''-Jesteś moją siostrą- rzekł w końcu.- Moją siostrą, moją krwią, moją rodziną. Powinienem cię chronić- zaśmiał się bez krzty wesołości.- Chronić przed chłopcami, którzy pragną zrobić z tobą to, co ja bym chciał.''

- ''- (..) Wasze czary przestały działać.
- Naprawdę? - Głos Konsula ociekał sarkazmem. - Nie zauważyłem.
Magnus zrobił zatroskaną minę.
- To straszne. Ktoś powinien cie poinformować. - Zerknął na Luke'a. - Powiedz mu, że czary nie działają.''


Ps. Założyłam instagrama książkowego na którego chciała bym was bardzo gorąco zaprosić. Niedługo pierwsze książkowe zdjęcia. Zachęcam was do obserwacji mnie na instagramie, gdyz to zachęca mnie do dalszej pracy. Oraz obserwowania i komntowania mojego bloga :)
Instagram:  https://www.instagram.com/kremciowata/

No, a na dziś to tyle mam nadzieję, że ten post wam się spodobał widzimy się w kolejnym. Do zobaczenia i cześć. Pa Pa!!!

10 komentarzy:

  1. Owa seria nie kusiła mnie nawet, jak byłam parę lat młodsza, więc teraz tym bardziej nie ciągnie mnie do niej. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo myślę, że warto :( Może kiedyś :)

      Usuń
  2. Cały czas zabieram się do tej serii. :P
    Ale jakoś mi tak nie wychodzi. :PPP

    Zapraszam też na dopiero co raczkującego bloga:
    http://zamknietawpozytywce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wychodzi ci? Nie martw się na pewno kiedyś ci wyjdzie :D Zachęcam warto :)

      Usuń
  3. Czytałam tę serię już jakiś czas temu. :) Nie potrafię podzielić opinii na poszczególne części, ale całość mi się wtedy bardzo podobała. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też muszę, przyznać, że gdy przeczytałam 3 części i chciałam je po kolei recenzować to miałam z tym mały problem. Ale w końcu myślę, że się w miarę udało :) I mi seria również bardzo się podoba :) Przede mną jeszcze dwie grubaśne części :)

      Usuń
  4. Ja uwielbiam tą książkę i gorąco polecam kontynuację "Pani Noc" :) Rewelacyjna jest!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ją uwielbiam :D <3 Jak skończę tą serię i znajdę trochę czasu to na pewno sięgnę po ''Pani noc'' oraz po ''diabelskie maszyny'' :)

      Usuń
  5. Ta seria nadal na de mną ciąży .Jakoś nie potrafię się do niej zabrać choć ma wiele pozytywnych opinii. Może po twojej recenzji dam radę? Zobaczymy pozdrawiam i zapraszam na mój początkujący blog http://nouw.com/bestbookinthestreet

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że naprawdę warto :) Nie jest to seria moim zdaniem najlepsza na świecie, ale fajnie się przy niej bawiłam i naprawdę nie żałuję :D Dlatego ogromnie polecam :) Kto wie...warto przeczytać by poznać swoją własną opinie :D A jak ci się nie spodoba to chociaż będziesz wiedzieć, że próbowałaś :D
      Buziaki :*

      Usuń

Jeśli przeczytałeś post to go skomentuj. Każdy komentarz zarówno ten z miłymi słowami jak i radą motywuje mnie do dalszej pracy. Jeśli blog Ci się spodobał zaobserwuj go. Jakikolwiek pozostawiony tu przez ciebie ślad sprawia, że mam na twarzy ogromnego banana :D
Buziaki :*

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.