środa, 6 lipca 2016

Dary anioła I: Miasto kości



Tytuł oryginalny: The mortal instruments I: City of bones 
 
Tytuł polski: Dary anioła I: Miasto kości
Autor: Cassandra Clare
Wydawnictwo: Mag
Liczba stron: 512
Data wydania: 28 sierpnia 2013
Kategoria:  fantastyka, fantasy
Ocena:  9/10




Zawsze, gdy słyszę tytuł Dary anioła słyszę same pochlebne słowa i w sumie się nie dziwię. Książka była naprawdę świetna :) No ale o moich odczuciach później. Teraz przejdźmy do schematu fabuły.



Nastoletnia Clary Fray mieszka wraz ze swoją mamą w Nowym Jorku. Matka zawsze powtarzała jej, że jej ojciec zginął w wojnie zanim ta się urodziła. Jednak razem blisko nich mieszka ich przyjaciel Luke, który zawsze był przy nich i towarzyszył Clary w każdym etapie jej dorastania. Clary bardzo kocha Luka, który jest dla niej jak ojciec.
W książce pojawia się również Simon, który jest jej najlepszym przyjacielem.
Życie Clary było cudowne do czasu pewnej nocy w którą wraz z Simonem wybrała się do pewnego klubu. W klubie dziewczyna jest świadkiem brutalnego morderstwa, które widziała tylko ona. Życie Clary wywraca się do góry nogami.
Następnego dnia dziewczyna ponownie widzi przystojnego blondyna, którego widziała poprzedniej nocy. Okazuje się, że dziewczyna należy do ,,Nocnych łowców'' stowarzyszenia zabijającego demony. Gdy Clary rozmawia z chłopakiem dzwoni telefon. Okazuje się, że to jej matka. Jest przerażona i zabrania wracać swojej córce do domu. I co oczywiste Clary tam biegnie by pomóc matce. Jednak, gdy tam dociera widzi swoje zdemolowane mieszkanie, a jej mamy nigdzie nie ma.
 Dziewczyna wraz z przystojnym blondynem wkracza w świat demonów, nocnych łowców i przyziemnych by ocalić matkę oraz odnaleźć kielich. Kielich, który ma ogromną moc i który oprócz niej szuka Valentine. Jak można się domyślić nie ma on dobrych zamiarów.W między czasie Clary dowiaduje się bardzo wiele o swoim życiu i przeszłości. Jednak gdzie kielich jest ukryty? Jak Clary ma uratować matkę? Czy ona i Jace będą razem? Przekonajcie się sami :)

Książka bardzo, ale to bardzo mi się podobała. Od samego początku zostajemy przeniesieni w wir akcji. Fabuła jest ciekawa i myślę, że dość oryginalna. Dodatkowym atutem jest oczywiście Jace. Bo Jace, to...Jace :D Jest wspaniale wykreowaną postacią. Jest przystojny, arogancki, zabawny wprost idealny :) Myślę, że jest głównym napędem tej serii. Książka nie opowiada standardowo o wampirach, o miłości, o demonach tylko o wszystkim razem z dodatkami co moim zdaniem jest wspaniałe. Książka jest również bardzo śmieszna, a w niektórych momentach nawet pouczająca. W sumie myślę, że każda książka kryje w sobie chociaż małą ukrytą wiedzę. Myślę, że ta książka dołączy do moich ulubionych :) Jeśli jeszcze jakimś cudem jej nie przeczytałeś/aś to koniecznie zrób to teraz.

Cytaty:
-'' -Nie zakochałeś się jeszcze we właściwiej osobie?
-Niestety, moją jedyną miłością pozostaję ja sam.
-Przynajmniej nie martwisz się odrzuceniem, chłopcze.
-Niekoniecznie. Od czasu do czasu się odtrącam, żeby było ciekawiej.''


- ''Kochać to niszczyć, a być kochanym, to zostać zniszczonym''

-'' Gdybyś był w połowie tak zabawny za jakiego się uważasz, mój chłopcze, byłbyś dwa razy bardziej zabawny niż jesteś.''

-'' W tym momencie drzwi się otworzyły, a Jocelyn wydała cichy okrzyk.
– Jezu!
– To tylko ja – odezwał się Simon. – Choć już mi mówiono, że podobieństwo jest uderzające.''


- ''-Następnym razem, kiedy postanowisz się zranić, żeby przyciągnąć moją uwagą, pomyśl, że czułe słówka działają cuda.''

-'' -Co to jest?
-Dziewczyna - odparł Jace (...)- Na pewno widywałeś je wcześniej. Twoja siostra też nią jest.''


- ''- Nie traktuj mnie z góry.
- Trudno byłoby mi traktować ciebie z dołu. Jesteś za niska.''


Trochę dużo tych cytatów, ale nie mogłam się ograniczyć do mniejszej ilości, ponieważ te teksty są zbyt cudowne :) Uwierzcie mi, to co jest tu to i tak ogromne minimum w porównaniu do ogromnej ilości z pierwszej części.

No więc mam nadzieję, że moja recenzja wam się spodobała i zachęciłam nią was do przeczytania tej książki :)
No, a więc na dziś to tyle widzimy się w kolejnym poście. Do zobaczenia no i cześć :)

10 komentarzy:

  1. Osobiście uwielbiam! Książka naprawdę świetna, czytałam ją już chyba z cztery razy. Cassandra Clare pisze w taki sposób, że słowa po prostu płyną niczym łódka po morzu. Bohaterowie, których kocham, uczestniczą w tak fantastycznych wydarzeniach. Przygody, miłości, przyjaźnie i te wszystkie fantastyczne stworzenia nadnaturalne <3 Aż chyba sięgnę po nią po raz kolejny.
    Pozdrawiam cieplutko :)
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cztery razy? Nieźle :D
      Książka naprawdę świetna :)
      Ja również Pozdrawiam :*

      Usuń
  2. "Dary Anioła" to jedna z lepszych serii jakie czytałam. Może nie jest to już nic aż tak wciągającego, ale czasem miło wziąć sobie coś pióra Clare (której styl jest obłędny!) i się odprężyć ;)
    Obserwuję kochana, buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak seria cudowna :)
      Ogólnie na wakacje mam już zaplanowany mój książkowy stosik, który jest dość pokaźny. Ale może po wakacjach poświęcę sobie jakiś miesiąc by przeczytać jej inne książki :) Najbardziej ciekawią mnie chyba Kroniki Bane :D
      Dziękuję cieplutko za obs i komentarz :*

      Usuń
  3. Jak już wiesz "Dary anioła" pokochałam i siedzę jak na szpilkach, bo w drodze jest kolejna część...Jeszcze chyba nigdy nie miałam takiego kaca jak po tej książce.
    A wiadomo, Jace to...Jace, czyli to, co tygryski lubią najbardziej :D
    Oszalałam na jego punkcie :D
    Kolejne Twoje recenzje przeczytam po ogarnięciu książki, ale myślę, że będziemy miały podobne uczucia, bo przecież w kolejnych częściach też będzie Wayland (kurde wiem jak on ma naprawdę na nazwisko, ostatnio mnie prześladowało i w końcu sprawdziłam w necie co to za nazwisko, a okazało się, że w "Pani noc" było to wiadome)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak <3 Dary anioła są świetne. Kac książkowy gwarantowany. Mi bardzo spodobała się również IV część po której mam nieprzespane noce :) A Jace to cudo :D Kurcze cały czas mam nadzieję, że i ja spotkam kiedyś księcia z bajki takiego jak Jace :D
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  4. Kocham tę książkę :) niestety miałam okazję przeczytać tylko dwie części tej serii ale mam nadzieje, że w niedalekiej przyszłości uda mi się dorwać pozostałe części :)

    Pozdrawiam!
    http://czarodziejka-ksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie sięgnij po następne :)

      Usuń
  5. ksiazek nie czytalam, a film mega sredni . bez szału. niczym nie zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytaj książki!
      Film również oglądałam i mi się bardzo podobał. Był gorszy od książki i większość rzeczy się nie zgadzają, ale i tak bardzo mi się podobał. Książki są dużo lepsze, są bardziej rozbudowane, zakończenie jest inne dlatego liczę, że książki obejrzysz nawet jeśli film ci się zbytnio nie podobał :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń

Jeśli przeczytałeś post to go skomentuj. Każdy komentarz zarówno ten z miłymi słowami jak i radą motywuje mnie do dalszej pracy. Jeśli blog Ci się spodobał zaobserwuj go. Jakikolwiek pozostawiony tu przez ciebie ślad sprawia, że mam na twarzy ogromnego banana :D
Buziaki :*

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.