poniedziałek, 4 lipca 2016

#1 Chłopak, który stracił głowę!



               
               Tytuł oryginalny: Noggin                                  
               Tytuł Polski: Chłopak, który stracił głowę
               Autor: John Corey Whaley
               Wydawnictwo: Otwarte
               Liczba stron: 350
               Data wydania: 13 kwietnia 2016
               Kategoria: literatura młodzieżowa
               Moja Ocena: 9/10









Chłopak, który stracił głowę jest to historia miłosna o zwykłych ludziach. Dlatego nie przywiązywałam do tej książki zbyt wielkich nadziei. Nie mam nic do czytania książek o zwykłych ludziach i zwykłym życiu, jednak sięgam po te książki dość rzadko, ponieważ kocham istoty nadnaturalne i, gdy cały czas coś się dzieje. Jednak czasami się zdarzy, że sięgnę i po te zwyczajne książki. Ale nawet, gdy mają ciekawy pomysł na fabułę to, ich czytanie zajmuje mi bardzo dużo czasu. Po prostu takie książki mnie nie porywają, aż tak jak książki fantasy. Jednak, gdy tylko zaczęłam czytać tę książkę oczarowałam się nią. Bo przecież kto nie chciał by czytać historii miłosnej o chłopaku, który stracił głowę i to dosłownie? Zwłaszcza, że jest napisana bardzo ciekawym, prostym i przystępnym językiem.



Książka opowiada historię 16 Travisa. Chłopak ma wszystko czego każdy z nas mógł by pragnąć wspaniałą dziewczynę, oddanego mu przyjaciela, kochających go rodziców, ale ma również raka. Raka, który z dnia na dzień zbliża go do strasznej i nieuniknionej śmierci. Travis ma dość ciągłego strachu, więc, gdy istnieje szansa na wyzdrowienie nie zastanawia się, ani chwili. Travis ma możliwość wyleczenia raka poprzez przeszczepienie głowy do innego ciała. Wszystko znowu zaczyna się układać, ale jest jedno ale. Tak, zawsze musi być ale. Jak na razie współczesna medycyna nie ma możliwości na udzielenie tak skomplikowanej operacji. Dlatego Travis zostaje poddany hibernacji. Budzi się pięć lat później. Ma nowe piękne i atrakcyjne ciało. Dostał szansę na drugie życie. Jednak nie wszystko jest tak piękne jak może się wydawać. Okazuje się, że jego przyjaciele są na studiach, na które on pomimo iż prawnie ma 21 lat iść nie może. Musi wrócić do szkoły i kontynuować edukację. Jak by tego było mało okazuje się, że jego dziewczyna jest zaręczona i to z innym facetem, a jego rodzice ukrywają przed nim pewien sekret.  Jednak Travis się nie poddaje. Czy uda mu się naprawić to co stracił. Czy ,,żyje się tylko raz'' sprawdzi się w jego przypadku? 

Książka bardzo mi się podobała. Mimo, że nie jest to gatunek fantasy, przeczytałam ją jednym tchem. W pewnych momentach sprawiała, że się uśmiechałam, w innych kręciła mi się w oku łza. Jest to książka opowiadająca o tym jak zacząć wszystko od nowa i o tym jak podnieść się z upadku, po tym jak straciliśmy wszystko. Moim zdaniem każdy z was jeśli jeszcze tej książki nie czytał to powinien to zrobić. John Corey naprawdę się postarał i nie mogę się doczekać kolejnych książek tego autora.

Cytaty:
-'' Niektórzy ludzie mówią, że umieranie w samotności jest gorsze niż sama śmierć. Może powinni spróbować samotności za życia''
- ''Mówi się, że kiedy ktoś umiera, wraz z nim umiera jakaś cząstka nas wszystkich. I pewnie dlatego to musi boleć. Przez całe życie tracimy różne części siebie, aż w końcu nie mamy już nic do stracenia.''


No, a więc na dziś to tyle, mam nadzieję, że moja pierwsza recenzja wam się spodobała i, że będziecie czekać na kolejne. Do zobaczenia, cześć i Pa Pa :)

7 komentarzy:

  1. Najlepsza książka jaką przeczytałam w te wakacje. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest świetna <3 Ogólnie nie przepadam za obyczajówkami, ale ta była świetna :)

      Usuń
  2. Najlepsza książka jaką przeczytałam w te wakacje. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czaję się na tą książkę od bardzo dawna i sama nie wiem dlaczego do licha jeszcze jej nie kupiłam. Jestem niezmiernie ciekawa tej historii, po Twojej recenzji jeszcze bardziej niż wcześniej :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie http://subiektywnymokiem7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiem dlaczego, jeszcze tego nie zrobiłaś, ale koniecznie musisz to zrobić, bo jak nie... wiem gdzie mieszkasz (no dobra nie wiem, ale się dowiem :D) Koniecznie ją przeczytaj :)
      Dziękuję za komentarz :*

      Usuń
  4. Myślę, że nie poszłoby Ci to tak łatwo :D (znalezienie mnie)
    Już wiem czemu jej jeszcze nie kupiłam- bo mój portfel od kilku miesięcy pobrzękuje tylko żółtakami :p
    Komentuje tylko ciekawe blogi - to komplement dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, wiesz, jeśli nie przeczytasz tej książki w najbliższym czasie to w tedy się przekonamy czy pójdzie mi to łatwo czy nie :P
      Oh, znam to uczucie. Ja też mam ostatnio taki problem.
      Ooooo, dziękuję :*

      Usuń

Jeśli przeczytałeś post to go skomentuj. Każdy komentarz zarówno ten z miłymi słowami jak i radą motywuje mnie do dalszej pracy. Jeśli blog Ci się spodobał zaobserwuj go. Jakikolwiek pozostawiony tu przez ciebie ślad sprawia, że mam na twarzy ogromnego banana :D
Buziaki :*

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.